Trafikte kazalara en çok ihtimal veren durumlar arasında şerit değiştirme esnasında fark edilmeyen diğer araçların yaklaşması yer alır. Hal böyle olunca otomotiv sektöründeki teknolojik iyileştirmelerin odaklandığı konulardan biri de sürücülerin kör noktaları olur. Biz de bu yazıda kör nokta uyarı sistemini ele alıyoruz. Araca entegre edilen ve belli radarlarla tespit edilen bu durum nedir, kör nokta uyarı sistemi nasıl çalışır, hangi araçlarda vardır, sonradan takılır mı, gibi soruların cevabını, okumaya devam ederek öğrenebilirsiniz. Karşınızda, detaylarıyla kör nokta uyarı sistemi!

İçindekiler

Kör Nokta Uyarı Sistemi Nasıl Çalışır?

Araç kör nokta uyarı sisteminin çalışma prensibi karmaşıklıktan oldukça uzak aslında. Kör nokta uyarı sistemi, sürücüye aracın kör noktalarında başka bir aracın, motosikletin ya da bisikletin bulunduğunu bildiren bir güvenlik özelliğidir. Bu sistemler genellikle radarlar veya kameralar gibi çeşitli sensörleri kullanarak çalışır. Trafikte hemen hemen her dakika aracın sağ ya da sol yanından başka araçlar geçer. Bunlar da sizin aracınızın arka kaputunun sağında ve solunda bulunan radarlar tarafından tespit edilir. Tespit edildiği durumda sürücü, sağa ya da sola sinyal verirse sistem tarafından sesli ya da ışıklı olarak uyarılır. Son derece basit ama oldukça da etkili bir yöntem, değil mi? İşte, ayna kör nokta uyarı sisteminin dört adımlık çalışma prensibi:

  • Birinci Adım Risk Algılama: Kör nokta uyarı sistemi, yukarıda da belirtildiği üzere aracın yan ve arka bölgelerini sürekli olarak izleyen sensörleri kullanır. Bu sensörler genellikle aracın arka tamponunda veya diğer stratejik noktalarında bulunur.
  • İkinci Adım Bilgi İşleme: Algılanan veriler, aracın ana beyni veya kontrol ünitesi tarafından işlenir ve analiz edilir. Bu aşamada sensörlerden gelen bilgiler değerlendirilir ve potansiyel bir tehlike oluşturan araçlar belirlenir.
  • Üçüncü Adım Sürücüyü Uyarma: Kör nokta uyarı sistemi taktırmanın en önemli faydalarından biri de sürücünün risk altındayken uyarılması. Eğer sistem, aracın kör noktasında bir tehlike tespit ederse sürücüyü anında uyarır. Uyarı genellikle bir ikon veya ışık aracılığıyla sürücünün dikkatini çekmek suretiyle gerçekleşir. Ayrıca bazı araçlarda bu uyarılar sürücüye; direksiyon üzerindeki titreşimler, sesli uyarılar veya iç aynadaki göstergeler vasıtasıyla da iletilir.
  • Son Adım Müdahale: Gelişmiş sistemler sadece uyarı vermekle kalmaz, aynı zamanda sürücü duruma müdahale etmezse otomatik olarak fren de yapabilir. Bu özellik, çarpışma riskini azaltmaya yönelik ek bir güvenlik katmanı oluşturur.

Kör Nokta Uyarı Sistemi Sonradan Takılır mı?

Konumuz kör nokta uyarı sistemi olunca akıllara gelen sorular arasında "Kör nokta uyarı sistemi sonradan takılır mı?" yer alıyor. O halde cevabı hemen verelim! Aktif güvenlik sistemleri arasında yer alan bu teknolojiyi aracınıza elbette ki sonradan taktırmanız mümkün.

Kör Nokta Uyarı Sistemi İlk Hangi Marka Araçta Kullanıldı?

Bu sistemi ilk kullanan marka, tahmin edeceğiniz üzere Volvo. Volvo, 1999 yılına kadar İsveç Volvo Grubu'nun bir parçasıyken 2010 yılında Çinli Geely Holding tarafından satın alınmıştır. 2003 yılında kör nokta uyarı teknolojisini geliştirerek araçlarında kullanan marka, o zamandan beri modern otomobillerde bu standart güvenlik sistemini kullanıyor. Süregelen zamanlarda ise otomotiv sektörünün diğer elemanları, kör nokta uyarı sistemi olan araçları piyasaya sürerek bu akımı devam ettirmekte. Siz de böyle bir sistemi, büyük paralar harcamadan deneyimlemek istiyorsanız araç filomuzda yer alan Volvo S60'ı kiralayarak amacınıza kısa yoldan ulaşabilirsiniz.

Popüler Yazılar

BİZİ TAKİP EDİN

İçindekiler